czwartek, 22 stycznia 2015

Marzyłam o Afryce.../ I dreamed of Africa

Cześć, dziś przychodzę z recenzją książki.


Zaciekawiła mnie jej tematyka i okładka. Już na pierwszy rzut oka skojarzyła mi się z Pożegnaniem z Afryką...

Autorka – Kuki Gallmann urodziła się w Wenecji. Studiowała nauki polityczne na Uniwersytecie w Padwie. Od dzieciństwa zafascynowana Afryką, wyjechała w roku 1970 do Kenii, by w dwa lata później z mężem i synem przenieść się tam na stałe. W środowisku kenijskim i na arenie międzynarodowej zasłynęła w związku z założeniem fundacji The Gallmann Memorial Found. Instytucja ta stworzyła na ranczu Ol Ari Nyiro w Laikipii wzorcowy program naukowo-dydaktyczny, który zakładał wypracowanie metod harmonijnego współistnienia człowieka
i naturalnego środowiska. W roku 1989 Kuki Gallmann została przez Jego Królewską Wysokość Bernharda Księcia Niderlandów odznaczona Orderem Złotej Arki za zasługi dla ratowania czarnych nosorożców Kenii oraz za promowanie prac badawczych nad zachowaniem środowiska naturalnego.

Książka Marzyłam o Afryce wkrótce po wydaniu stała się międzynarodowym bestsellerem. Zawiera ona wspomnienia związane
z życiem na ranczu w Laikipii, przepełnione osobistymi refleksjami na temat życia i śmierci, dramatu ludzkiego życia, bólu i przemijania. Wspomnienia ukazują magiczny krajobraz Kenii, są wyrazem miłości pisarki do Czarnego Lądu.

Jak dla mnie książka nudnawa, opisy barokowe, widać, że napisana jakiś już czas temu. Jednakże moja miłość do Afryki zwyciężyła i udało mi się ją dokończyć. A jakież było moje zdziwienie, kiedy dowiedziałam się, że na jej podstawie nakręcono w 2000 roku film z Kim Basinger
i Danielem Craig'em. Chyba będę musiała go zobaczyć;) Widzieliście go???



Hi, today I've got a book review.

Africa and this book cover;) caught my attention at the beginning;) And my very first impression was Out of Africa...

Author – Kuki Gallmann was born in Venice, she studied politics in Italy but she was fascinated of Africa. She was in Kenia in 1970 for the first time and two years later she went there with her husband and son. They established The Gallmann Memorial Found in Laikipia. This institution was responsible for for relations between human and wild animals. In 1989 Kuki was awarded for rescuing of black rhinos and also for protecting nature special programms.


I dreamed of Africa was a worldwide smash hit just after it's premiere. It's like her own diary with lots of refections, emotions, love, pain... She showed us magical African lanscapes daily.

For me this book seems to be boring, descriptions too long and I'm not the biggest fan of let's say baroque language. I know it was published years ago. So, this is the difference. Well, I'm still also dreaming of Africa and that's why I finished this book:) And I got to know that there's also a movie from 2000 with Kim Basinger and Daniel Craig called
I dreamed of Africa
. So, I think I'm gonna watch it just to compare;) Have you seen this movie???









I na koniec zdjęcie mojej kanapki;)
Bo śniadanie nie musi być nudne!


And my tasty sandwich;)
Because your breakfast can be colorful and delicious!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Translate

Obserwatorzy