środa, 13 maja 2015

Laktacja-wariacja, czyli nikt nie mowił, że będzie łatwo;)/ Lactaction problems, we all know it well;)

Cześć:)

dziś temat trudny, ale piękny. 

Laktacja, karmienie piersią, pielęgnacja brodawek sutkowych... dla wielu z nas brzmi to jak koszmar, i często jest koszmarem;) ale to mija, na szczęście:)))

Już będąc w ciąży, chodziłam na różne warsztaty i zajęcia szkoły rodzenia, ponieważ chciałam jak najlepiej przygotować się na nadejście naszej Małej Królewny:) Wyszłam z założenia, że najpierw muszę posiąść jak najwięcej wiedzy teoretycznej, żeby było mi łatwiej w praktyce;) Potem, po porodzie w szpitalu, czerpałam ile mogłam z porad doradców laktacyjnych. Bez większych sukcesów, niestety:/// Po prostu przez kilka dni praktycznie nie miałam pokarmu, Mała, jako, że była bardzo mała, nie umiała ssać:(((, ja byłam zestresowana nową sytuacją, umęczona porodem i bliska histerii, że raczej nie będę umiała karmić piersią...

W szpitalu próbowałam pobudzać laktację specjalną pompą. Tak, wiem - brzmi to strasznie, ale jest w miarę skuteczne;) Natomiast, prawdziwa rzeka mleka popłynęła dopiero w domu, gdy byłam zrelaksowana,
w swoim łóżku, czułam się już lepiej i miałam przy sobie bliskich przez całą dobę;) A teraz, po pełnych dwóch tygodniach z Małą, stwierdzam, iż nie ma nic przyjemniejszego niż relaks z Maluszkiem przy boku. Ona je, smacznie przysypiając, a ja przypatruję się bez końca mojemu szczęściu <3

Póki co, nie mamy na tym gruncie żadnych problemów i dobrze się dogadujemy. Widząc cierpienie dziewczyn w szpitalu spowodowane problemami z laktacją byłam przerażona. Albo mleka nie było, albo wypływało w nadmiarze, albo tworzyły się zapalenia. Wszystkim tym historiom towarzyszył ciągły ból i poszukiwania jakiegoś skutecznego rozwiązania. Szpitalne lodówki wprost uginały się pod ciężarem zmrożonych liści kapusty;) Sama też kupiłam, na szczęście się nie przydała ^-^

A w sytuacjach kryzysowych, wspieram się ręcznym laktatorem Basic
z firmy Canpol Babies
. Dostałam go niedługo przed rozwiązaniem, wraz z paczką wkładek laktacyjnych i podkładów poporodowych w ramach akcji dla blogerek organizowanej przez Canpol, właśnie:) Był to prezent bardzo trafiony i na czasie;) Sama długo zastanawiałam się, czy i w który laktator zainwestować? Opinie internautek i koleżanek były bardzo różne, dlatego zwlekałam z decyzją do ostatniej chwili. Opłaciło się;)))


Każda paczka najpierw przechodzi przez łapki Koko;)/ Every single order is always checked by Koko first;)


Prosty, łatwy w obsłudze laktator na dobry początek będzie idealnym prezentem dla przyszłych rodziców:)/ This simple and ergonomic tool will be a perfect gift for brand new parents;)


Wkładki laktacyjne ochronią wrażliwe sutki przed drażniącą bielizną i nadmiarem mleka;)/ These breast pads will be perfect shield for your suffering nipples;)


Wkładki laktacyjne są jednym z kluczowych gadżetów każdej położnicy
i matki karmiącej. Pomagają w pielęgnacji sutków, często obolałych i nie przyzwyczajonych do karmienia. Te są wyjątkowo miękkie, nie za duże
i dzięki paskowi kleju łatwo aplikuje się je na bieliznę. Należy pamiętać
o ich zmianie, utrzymywaniu piersi w czystości i smarowaniu ich wrażliwych części bezpiecznymi maściami. Wtedy ryzyko dyskomfortu zmniejszamy do minimum.


Podkłady poporodowe to absolutny must have;)/ These hygenic pads are an absolutely must have;)

Podkłady poporodowe  przez jakiś czas będą Waszym najlepszym przyjacielem po trudach porodu. Przez kilka dni Wasze ciało będzie musiało się dogłębnie oczyścić i wtedy właśnie absolutnie niezbędne jest maksymalnie chłonne zabezpieczenie;) Te, są dość duże, ergonomicznie wycięte, ale jednocześnie wygodne i przy tym bardzo chłonne. Pamiętajmy o szczególnym dbaniu o higienę osobistą w czasie połogu. Jest to podstawa prawidłowego gojenia ran i powrotu do pełnej sprawności w szybkim tempie;) Rany, oprócz mycia, trzeba wietrzyć
i w razie potrzeby smarować/ okładać maściami, Rivanolem, arniką. Szczegóły u położnych środowiskowych i lekarzy;)


W zestawie mamy estetyczny worek i instrukcję obsługi./ We receive a nice bag and a manual, of course.






Wszystkie części łatwe w czyszczeniu i złożeniu;)/ All parts easy to clean and organize;)








Najbardziej do gustu przypadł mi oczywiście laktator. Jako, że sama wcześniej nie umiałam podjąć decyzji, który produkt wybrać, marka Canpol Babies przyszła mi z pomocą, dokonując wyboru za mnie;) Było to moje pierwsze podejście w Blogosferze Canpolu i jakże udane:)))

Jest on też kolejnym dowodem na to, że proste rozwiązania są przeważnie najlepsze:) Mówię przeważnie, ponieważ póki co nie mam większych problemów z karmieniem. A laktatora używam sporadycznie, kiedy Mała nie nadąży zjadać mleczka;) Lub kiedy idziemy do lekarza, albo na spacer i chcę zabrać jakąś przekąskę dla Maleństwa;)

Wszystkie jego części łatwo się myje i utrzymuje w czystości. Dzięki dodanemu workowi, mamy zawsze wszystko pod ręką. A sam proces składania sprzętu jest szybki i intuicyjny. Nie ma potrzeby tak naprawdę składania go wedle instrukcji;) Samo funkcjonowanie jest również wzorcowe. A jako, że jest to laktator ręczny, same jesteśmy w stanie regulować sobie jego moc;) Czyli ryzyko jakichś ewentualnych uszkodzeń/ obrażeń sutków jest ograniczone do minimum.

Uważam również, ze jego cena nie jest wygórowana i jest adekwatna do jakości. Polecam wszystkim świeżo upieczonym Mamom i na prezent dla takowych. Pamiętajcie też, że wytwarzanie pokarmu zaczyna się
w GŁOWIE;)
Takie jest moje zdanie. Absolutnie nie chodzi mi tu
o przypadki osób, które muszą brać leki hamujące albo całkowicie wykluczające laktację, ale o kobiety, które poddają się presji społeczeństwa i obwiniają o wszystko siebie:( Nie dajcie się, Kochane! Tylko spokój i wyeliminowanie czynników stresogennych (stresujących) przyniesie ulgę i ułatwi wypływ mleka:) Trzeba szukać szczęścia bliżej;)


A wszystkim szczerze polecam zarejestrowanie się w Blogosferze Canpol Babies, bo szansa na testy gadżetów dla mamy i dziecka jest co miesiąc. Więc nie warto jej zmarnować;)



Hi:)

today a very beatiful, but difficult subject.

Lactation, breast feeding, nipple care... for most women it's a nightmare, but thanks God there is a solution!


When I was pregnant I took part in different workshops just to be perfect ready for our baby;) Then in a hospital I always asked doctors and nurses different questions.
But I couldn't feed my Birdie with my breast:/ That was f*****g depressing. I thought I'm gonna quit trying:/ The bottle is faster and simple... When we were home and I felt more relaxed, my milk appeared suddenly;) Thanks god we don't have any problems and Our Princess getting bigger and bigger;)))

Sometimes I'm using Basic manual breast pump from Canpol Babies. I got this set (with hygenic pads and breast pads) from Canpol as a gift for bloggers.


Breast pads are really important for our daily care. It's a perfect nipples-security;)It's really soft, not so big and with sticky surface. Remember to change them regularly, to wash your breast and use special balms.


Hygenic pads are also very useful in a first period after labour. These are quite big, ergonomic ones, but also cosy and absorbent. Remember about the daily routine, shower few times a day and delicate detergents.


Manual breast pump is a next example of simple and useful tools;) I don't have bigger problems with breast-feeding, so for me it's enough. I'm using my pump when we're going to the doctor or for a longer walk. All parts are easy to clean. We have also a special bag to collect all parts together. 


But the very crucial thing is, that breast-feeding process starts in our head;)
So, stay relaxed, don't worry. Keep calm and enjoy your baby;)))

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Translate

Obserwatorzy