środa, 27 maja 2015

Pomysł na szybki, zdrowy obiad!/ Fast and simple lunch!

Hej:)

mimo, iż lato za pasem, a marketowe półki wprost uginają się pod ciężarem nowalijek, nie dajcie się zwieść. Często robią one naszemu organizmowi więcej szkód, niż pożytku. Tak właśnie miałam ostatnio
z... cebulą dymką. nie zapominajmy, że żyjemy w zimnej Polsce i póki co spokojnie jeść możemy tylko warzywa korzeniowe. Chociaż nawet one nie muszą smakować nudnie. Zwykły krem z warzyw nabierze innego smaku, kiedy ugotujemy go z korzeni wcześniej upieczonych z ziołami
w piekarniku. A kto z Was w dzieciństwie nie lubił brukselki w zupie
z mrożonki;)? Ha, a kto jadł polską, świeżą brukselkę w sezonie zimowo-wiosennym? Zapewne, mało kto jest na tyle odważny;) Ale zapewniam, warto! Jest świeża, zdrowa i tania! Kiedy kupowałam ją po raz pierwszy, tak tylko - na próbę, wzięłam 10 sztuk i zapłaciłam 60 groszy! A oto, co
z niej wtedy zrobiłam:)

Składniki:

  • 10 świeżych brukselek
  • plaster wędzonego boczku
  • cebula
  • sól, cukier, pieprz
  • ser żółty

Brukselki umyłam, zdjęłam wierzchnie liście i podcięłam od dołu;) Obgotowałam we wrzątku z solą i cukrem do miękkości. Odcedziłam. Na patelni wytopiłam boczek pokrojony w kostkę i cebulkę, pokrojoną tak samo. W miseczce ułożyłam brukselkę, posypałam boczkiem i startym serem. 

Tak było za pierwszym razem. Potem jadłam to z makaronem spaghetti. Na pewno brukselka ma specyficzny smak, ale w połączeniu z boczkiem
i serem jest pyszna! No i zdrowa, oczywiście;) Warto otwierać się na nowe smaki:)


Hey:)

I know it's almost spring and we want to eat soemthing fresh and green, but be always careful. Especially with salads, strawberries etc. We still live in arctic Poland and healthy means typical eastern vegetables: potatoes, carrots, beetroots... And even starndard creamy-soup could be better, when we bake our veggies first. It's always a big change.
And what do you think about Brussels sprouts? Have you ever tried fresh, Polish ones? I'm telling you: it's delicious! When I bought it for the first time, I took only 10 and payed 0,60 PLN! Look, what I prepared:)

Ingredients:
  • 10 fresh Brussels sprouts
  • a piece of smoked bacon
  • onion
  • salt, pepper, sugar
  • cheese: gouda or cheddar

Clean Brussels sprouts, cut ugly leaves and bottom. Boil with a pinch of salt and sugar until it will be soft. Drain them carefully. Fry chopped bacon and onion in one pan. Serve veggies covered with bacon and onion plus cheese shreds.

That was my first time, next I served it with spaghetti and it was also great!





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Translate

Obserwatorzy