czwartek, 25 czerwca 2015

Smaki dzieciństwa: pyszny i delikatny krupnik/ A taste of my childhood: yummie and delicate barley soup

Cześć:)

Będąc w ciąży ciągle odkrywałam nowe smaki. I co najciekawsze najchętniej zajadałam wszystko to, czego cale życie unikałam, nie lubiłam, nie próbowałam.

Jednym z tych znienawidzonych smaków jest krupnik. Słowo-wytrych. Coś, co przez całe życie napawało mnie odrazą i wstrętem;)

Teraz ma na mnie zbawienne działanie. Delikatny smak i naturalne składniki nie powodują żadnych nieprzyjemności żołądkowych, zimą rozgrzewał i udrażniał zatkany nos, no i smakuje nie tylko mnie;))) Nigdy wcześniej, nawet nie próbowałam gotować krupniku. Sama nazwa nie brzmiała dla mnie zbyt zachęcająco.


Składniki:

2-3 udka kurczaka lub skrzydło indycze
2 liście laurowe
kilka ziaren ziela angielskiego
kilka ziaren pieprzu czarnego ziarnistego
3 marchewki
2 pietruszki
duży plaster selera
1 cebula
5-6 średnich ziemniaków
120 g surowej kaszy jęczmiennej
garść koperku, szczypiorku i natki pietruszki
sól, pieprz

Z mięsa i  włoszczyzny (marchewki, pietruszki, seler, opalona cebula) gotujemy wywar. Dodajemy także liść laurowy, kilka ziarenek ziela angielskiego i pieprzu ziarnistego.
Kiedy mięso i warzywa są już miękkie (mięso z wiejskiego drobiu musimy gotować dosyć długo), wyciągamy je, a dodajemy kaszę. Ziemniaki obieramy ze skórki, kroimy w kostkę i wrzucamy do zupy, kiedy kasza jęczmienna jest al’dente. 1 marchewkę ścieramy na tarce do zupy. Po kilku minutach dodajemy posiekany koperek, natkę pietruszki i szczypior, doprawiamy solą i pieprzem i gotujemy do miękkości kaszy i ziemniaków. Można też wrzucić wszystkie warzywa, ja tak właśnie robię;)


Hi:)

Pregnant women have their own sense and preferences. Especially when it comes to food;)
I'm still eating things, which I hated all my life. It's really strange...

One of them is... a barley soup! I hated this taste so much!

now, it's one of my best dishes. A very delicate taste, natural ingredients are the best for pregnant stomach, in the winter and for whole family.

Ingredients:

2-3 chicked drumsticks or one turkey wing
2 bay leaves
few allspice
few black pepper
3 carrots
2 parsley (root)
a big slice of celery
1 onion
5-6 potatoes
120 g of barley
a pinch of dill leaves, chives and parsley
salt and pepper

First you have boil a broth from a meat and vegetables. Don't forget about spices.
When the meat and veggies will be soft enough, add sliced potatoes and barley. Boil the soup until everything will be nice and soft. Add some salt and peeper and serve with parsley, dill and chives.








Smacznego!
Bon apetit!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Translate

Obserwatorzy