czwartek, 17 marca 2016

Medaliony indycze duszone, czyli obiad mamy karmiącej/ Braised turkey, mama's dinner;)

Cześć:)

Dieta matki karmiącej jest jeszcze bardziej restrykcyjna niż dieta ciążowa. Przekonałam się o tym na własnej skórze wielokrotnie. Choć kiedy to usłyszałam podczas jednych ciążowych warsztatów, byłam zdruzgotana. Dlaczego? Bo kazano zapomnieć o ... pizzy!!! Nieee!!! Ja pizzę uwielbiam jak Garfield lazanię;P


Niestety, prawda okazał się jeszcze bardziej okrutna. W siódmej dobie życia mojej córki zjadłam torcik bezowy własnej roboty. Uwodził smakiem. To był chyba najlepszy mój deser ever. Ale to, co przeszliśmy z Małą tego wieczoru, przeszło do historii. A może do histerii...

Wtedy właśnie, przypomniałam sobie słowa położnej mówiącej o mega restrykcyjnej dietce matek karmiących. Od tamtej pory przyznaję, zwracam na to szczególną uwagę. 

Co prawda nasze 7 kilo szczęścia ma już skończone 5 miesięcy, więc
w teorii więcej już mi wolno, ale obawy o Jej samopoczucie pozostają. Dlatego staram się jednak gotować bardziej delikatnie, ostrożnie, neutralnie.

Tak też powstał ten przepis. Na duszone medaliony indycze. Dodatek cebuli i łyżka mizerii od teściowej to moje sporadyczne fanaberie;) Żeby nie było!

Składniki:

  • medaliony indycze
  • olej
  • cebula
  • delikatne zioła: prowansalskie, majeranek, liść laurowy
  • sól, ewentualnie pieprz (ale to na swoją odpowiedzialność - u nas szkodzi:()


Umyte i osuszone mięso delikatnie obsmażam na oleju. Doprawiam, dodaję pokrojoną w piórka cebulę i chwilę jeszcze razem smażę. Podlewam wodą i duszę do miękkości. Podaję z ziemniakami z wody
i buraczkami. Czasem jak widać z mizerią;)






Wybaczcie te kadry i światło, ale jedliśmy późno:/

Danie podane oczywiście na mojej ulubionej zastawie z http://twopeople.pl/pl/


Hi:)

Breastfeeding diet is restrictive. It's much more difficult than pregnant diet. After few months you could try new thing and spices but it's always lottery. Little bellies are extremely sensitive.

That's why I invented this recipe. Turkey, water, herbs plus potatoes and sweet beetroots - this is a base, but even I ate this time onion and pickles;)

Ingredients:
  • turkey
  • oil
  • onion
  • herbs: marjoram, Provence herbs, bay leaf
  • salt, might be also pepper - but on your own risk


Fry clean and dry meat with a hint of oil, add herbs and sliced onion - and fry a bit all together. Then add some water and braise. Serve with potatoes and beet.

Sorry for my framing and light. We ate late:/

I served this dish on my favourite ceramic from: http://twopeople.pl/pl/

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Translate

Obserwatorzy