sobota, 18 listopada 2017

Menu weekendowe: placki amarantusowe, zupa z dyni, sałatka z kurczakiem i kulki mocy!

Hejo,

zwykle w weekendy nadrabiam wszelkie zaległości i chętnie też gotuję. Tym razem mam dla Was: placki amarantusowe, zupę-krem z dyni, sałatkę z kurczakiem
i proste kulki mocy. Zapraszam:)


Dzień zaczynam od lekko orzechowych placków z mąki amarantusowej. Dla wielu osób jej smak jest zbyt intensywny, więc radzę łączyć ją z jakimiś bardziej uniwersalnymi smakami;) Poza tym, zauważyłam, że smak staje się jeszcze bardziej specyficzny, kiedy racuchy będą już zimne.





Na 6 placuszków: 

  • 1 szklanka mąki z amarantusa,
  • 1 szklanka świeżego mleka,
  • 1 jajko,
  • 2 łyżki cukru trzcinowego,
  • szczypta soli,
  • 1/2 łyżki masła do smażenia (opcjonalnie).



Jajko połączyć z mlekiem dodać mąkę, cukier i sól. Wszystkie składniki dokładnie wymieszać i odłożyć ciasto na kilka minut. W tym czacie rozgrzać patelnię, smażyć placki na maśle bądź bez tłuszczu, każdy placuszek to mniej więcej jedna chochelka ciasta. Po wylaniu ciasta na patelnię lekko je rozpłaszczyć poruszając patelnią. W momencie gdy na placuszku pojawią się bąbelki, przerzucić na drugą stronę. Ciasto powinno wystarczyć na 6 niedużych placów.

Serwujemy z ulubionymi dodatkami: konfiturą, masłem orzechowym, owocami...




Na lekki, jesienny obiad polecam zupę-krem z dyni z mlekiem kokosowym i masłem orzechowym. 

Składniki:
  • 1,2 kg dyni
  • 2 łyżki oliwy
  • 1 duża cebula
  • 2 duże ząbki czosnku
  • 1 łyżka startego korzenia imbiru
  • 1/2 łyżeczki czerwonej pasty curry (lub przyprawy curry)
  • przyprawy: 1 łyżeczka kurkumy, 1/2 łyżeczki mielonej papryki, szczypta cynamonu, szczypta płatków chili
  • 1 litr bulionu jarzynowego
  • 2 łyżki (z górką) kremowego masła orzechowego (naturalnego, bez soli
    i cukru)
  • 80 ml mleka kokosowego lub śmietanki kremówki



Piekarnik nastawić na 180 st C. Dynię pokroić na kilkucentymetrowe kawałki, wyłożyć na blachę piekarnika i piec przez 35 minut. Wyjąć z piekarnika, obkroić ze skóry i pokroić na jeszcze mniejsze części. W garnku na oliwie zeszklić pokrojoną w kostkę cebulę, pod koniec dodać starty czosnek i imbir. Dodać pastę lub przyprawę curry i wymieszać. Dodać kawałki upieczonej dyni oraz pozostałe przyprawy
i podsmażać na małym ogniu mieszając jeszcze przez kilka minut. Wlać gorący bulion, przykryć i gotować na małym ogniu przez 15 minut. Zawartość garnka przelać ostrożnie do kielicha stojącego blendera, dodać masło orzechowe, mleko kokosowe lub śmietankę i zmiksować na gładki krem.




W międzyczasie warto zrobić szybki, zdrowy i fit deser - kulki mocy w najprostszej wersji. Wiele osób mnie o nie pytało, więc oto są;)

Składniki na 20-25 kulek:

  • 2 szklanki daktyli bez pestek
  • 1 szklanka wiórek kokosowych
  • 3/4 szklanki zmielonych płatków owsianych
  • 2 łyżki nierafinowanego oleju kokosowego
  • 2 łyżki kakao
  • do obtoczenia: wiórki kokosowe, zmielone orzechy, kakao, starta czekolada


Daktyle zalałam wrzątkiem i odstawiłam na 30 minut. Po tym czasie odsączyłam je z wody i zmiksowałam w blenderze (ostrze w kształcie litery S). Do zmielonych daktyli dodałam pozostałe składniki i już blenderem ręcznym zmiksowałam wszystko na gładką masę.

Kulki obtoczyłam w wiórkach kokosowych i wstawiłam do lodówki na godzinę. Ale można oczywiście jeść je od razu po zrobieniu.





A na kolację? Pożywna sałatka z kurczakiem i serkiem góralskim, hej!




Składniki:

  • mix sałat
  • pół piersi z gotowanego/ wędzonego lub smażonego kurczaka
  • 1 oscypek
  • kilka pomidorków koktajlowych
  • 1 łyżka majonezu
  • 3 łyżki jogurtu naturalnego
  • pół ząbka czosnku


Sałaty ułóżcie na talerzach. Na nich pokrojonego w plasterki kurczaka oraz pomidorki koktajlowe.
Z majonezu, jogurtu naturalnego i czosnku przetartego na prasce zróbcie sos. Sosem polejcie sałatkę a na wierzchu zetrzyjcie nieco oscypka. Ewentualnie dla fanów chałwy i sezamu, polecam emulsję z tahini. Do kubka wlewamy po łyżce: tahini, oliwy, soku z cytryny i syropu z agawy - mieszamy energicznie do uzyskania gęstej, kremowej i jednorodnej konsystencji.




Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Translate

Obserwatorzy