czwartek, 19 maja 2016

52 zmiany na lepsze w życiu w ciągu roku? To możliwe?/ 52 positive changes in one year? Is it possible?

Cześć:)

Na grudniowym spotkaniu blogerek w Krakowie dostałam książkę o pozytywnych zmianach w życiu. To było zaledwie kilka dni przed Sylwestrem, dlatego z ochotą wzięłam się do lektury. Wszak koniec roku to czas podsumowań i planowania nowych wyzwań;) Ja w tym roku postanowiłam być po prostu lepsza. Lepsza dla siebie, dla bliskich i dla świata. Nie planując, nie żałując, nie rozpamiętując. Tylko ciesząc się TU i TERAZ. Czy książka 52 zmiany okazała się pomocna???








52 zmiany. Zmień swoje życie tydzień po tygodniu Leo Babauty to książka, która pomoże wszystkim pragnącym zrealizować swoje postanowienia.
Nie jest to typowa książka do czytania, raczej do przeglądania i zatrzymywania się w momentach, które najbardziej nas zainteresują. Dlaczego 52 zmiany? Bo dokładnie tyle tygodni ma rok. Autor proponuje, aby każdą zmianę wcielać w życie przez tydzień, tak żeby stała się nawykiem. Jego propozycje nie są odkrywcze, ani rewolucyjne, ale ich siła tkwi właśnie w prostocie. Zacznij oszczędzać, zdrowo się odżywiaj, posprzątaj w szafie, skończ z odkładaniem wszystkiego na później... Proste;)?





Każdy rozdział kończy się miejscem na własne notatki, gdzie można wpisywać wszelkie uwagi. Sam autor zaznacza, że wcale nie trzeba skorzystać ze wszystkich zmian, ani też trzymać się sztywno wyznaczonego porządku. Zmiany zaproponowane przez autora można modyfikować i dostosowywać do siebie, ale ważne, żeby coś robić. Książka udowadnia, że do szczęścia wcale nie potrzeba wiele. Metodą małych kroczków można przeorganizować sobie dzień, uporządkować życie wewnętrzne i zewnętrzne, osiągnąć równowagę, uświadomić sobie, co tak właściwie jest dla mnie najważniejsze. Niby banały, ale zwróćcie uwagę ile tego typu książek ostatnio się pojawiło. Coś musi w tym być;)

Korciło mnie, żeby przeczytać tą niewielką książeczkę od razu, za jednym zamachem, czy może oddechem;) Ale! Powstrzymałam się, a raczej skutecznie powstrzymywała mnie moja córka i pozwalała mi czytać tylko momentami - podczas usypiania:) 

Ogólnie książka jest godna polecenia, ale problemów za nas nie rozwiąże ani czasu nam nie znajdzie;) Na to musimy zdobyć się sami. Napisana oczywiście po amerykańsku, w typowo poradnikowym stylu. Co wrażliwszych, pewne kwestie
i poglądy mogą irytować. Ja wyłuskałam to, czego akurat mi trzeba:)


Książka dostępna choćby tu: http://iuvi.pl/ksiazka/52-zmiany-zmien-swoje-zycie-tydzien-po-tygodniu-2/


Hi:)

On my last bloggers meeting in Cracow I received a motivation book or a guide with advices how to make my life better. It's written by Leo Babauta. I know this book is also available in English, so check it out in the internet. All I can say is: it's worthy to get to know all these ways, but reality is rather hard;) ou have to decide and choose what makes you happy:)


C U soon:)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Translate

Obserwatorzy