niedziela, 11 czerwca 2017

Dove jesteśmy piękne! Post o motywacji:)

Cześć:)

Co roku firma Dove inspiruje miliony kobiet do pozytywnych zmian i do pozytywnego myślenia o sobie, przede wszystkim! W tym roku mamy nowe hasła
i nowe cele! Każda z nas niby swoje, ale tak naprawdę wszystkie pragniemy tego samego! Zdrowia, szczęścia, samorealizacji, spokoju i zadowolenia z siebie
i bliskich;) Pozornie trudne, ale cytując klasyków należałoby zacząć właśnie od siebie! Egoistyczne i samolubne podejście? 




Skądże znowu! Sama wiem coś o tym... Moment narodzin dziecka jest dla matki momentem wyjątkowym. I nie chodzi tu tylko o przeżycia duchowe i przejście
w inny wymiar człowieczeństwa. Ja nie gloryfikuje macierzyństwa i nie ukrywam tego. Liczę się z hejtem, ale uważam, że nie należy oszukiwać innych mówiąc, że wszystko jest różowe i cudowne. Bo nie jest... Jest cholernie trudno, zwłaszcza na początku. Wsparcie partnera i bliskich nam osób odgrywa kluczową rolę. I jeżeli niestety coś pójdzie nie tak, przez wiele miesięcy będzie trudno się podnieść... Jeśli do tego dojdą problemy z dzieckiem, nieprawidłowy rozwój lub brak postępów, depresja gwarantowana... Wiem, co mówię, bo mnie było okrutnie ciężko a i depresję również próbowano mi wmówić. Ale! Opamiętałam się dopiero w momencie, kiedy trochę w końcu zaczęto mnie uspokajać w kwestii dziecka
a także wtedy, kiedy zrozumiałam, że dziecko będzie szczęśliwe, kiedy matka będzie zadbana i szczęśliwa:) Wtedy też rozpoczęła się moja transformacja: zrobiłam prawko, schudłam po ciąży i... zaczęłam się uśmiechać:)


Jesteśmy piękne to hasło przewodnie kampanii społecznej, którą marka Dove kontynuuje rozpoczętą w ubiegłym roku rozmowę z Polkami nt. prawdziwego piękna. To swego rodzaju manifest, który ma zachęcić kobiety do poszukiwania i docenienia własnego piękna, bowiem jak pokazują badania tylko 
2 na 10 Polek czują się piękne. Czas to zmienić!





Marka Dove od ponad 60 lat wspiera kobiety w poszukiwaniach prawdziwego piękna. Od 2004 roku konsekwentnie  inicjuje kampanie, które zwracają uwagę społeczności międzynarodowej na sposób w jaki kobiety dokonują samooceny oraz definiują swoje piękno w odniesieniu do kanonów urody lansowanych
w mediach i popkulturze. Pierwsza kampania na rzecz prawdziwego piękna miała miejsce w 2004 roku i wywołała prawdziwą burzę dyskusji nt. kobiecego piękna. Dove było bowiem pierwszą marką, która zamiast modelek zdecydowała się wykorzystać w komunikacji prawdziwe kobiety – konsumentki, które zachwycały zarówno pełnymi kształtami, jak i drobną figurą. Były niskie i wysokie – jednym słowem – prawdziwe. Bez kompromisów rozprawiały się z lansowanym w mediach kanonem piękna, który jest nieosiągalny dla większości kobiet. 





W tym roku marka Dove idzie o krok dalej, prezentując nowe spojrzenie na świat
i sytuację kobiet. Świat, w którym postęp technologiczny sprawił, że przepływ
i poziom wymienianych informacji uległ zmianie. Media – telewizja, radio, prasa
i internet, z jednej strony dostarczają inspiracji, ale także silnie kształtują nasze wyobrażenia nt. otaczającego świata i kanonów piękna, wskazując co jest społecznie akceptowalne, a co odbiega od ogólnie przyjętej normy. Z kolei media społecznościowe sprawiają, że jesteśmy on-line 24h na dobę i wywierają realny wpływ zarówno na naszą samoocenę, jak i na relacje międzyludzkie.





W najnowszych badaniach marki Dove, wzięło udział ponad 10 tysięcy (10,500 osób) dziewczynek (w wieku 10 – 17 lat) i kobiet (w wieku 18 – 64 lat) z 13 krajów. Jest to pierwsze tak obszerne badanie, które podejmuje zagadnienie nie tylko kobiecego piękna, ale także pewności siebie. Ilustruje również korelacje pomiędzy kobiecym pięknem, samooceną, a postawą kobiet wobec życia.
Wyniki Dove Global Beauty & Confidence Report pokazują, że kobiety, bez względu na wiek i kraj pochodzenia, w coraz mniejszym stopniu postrzegają siebie jako osoby atrakcyjne, co niekorzystnie przekłada się na ich pewność siebie
w różnych sytuacjach życiowych. Współczesne kobiety i dziewczęta odczuwają też coraz większą, płynąca z mediów i reklamy, presję dotycząca idealnego wyglądu, której trudno sprostać. Stąd konieczność stworzenia nowej definicji piękna, dzięki której każda z nas czułaby się atrakcyjna, taka jaka jest naprawdę.

Aż 7 na 10 kobiet (69%) kobiet i (65%) dziewcząt przyznało, że odczuwa płynącą
z mediów i reklamy rosnącą presję, by sprostać nierealistycznym kanonom piękna, co jest niezwykle frustrujące.
Jednocześnie 6 na 10 wszystkich kobiet (56%) dostrzega, że przymus stałej obecności w social mediach wymusza bycie perfekcyjną niemal 24h/dobę.
Dlatego, współczesne kobiety mają silną potrzebę zmiany obowiązujących
i powszechnie lansowanych kanonów piękna. Aż 7 na 10 kobiet (71%) i dziewcząt (67%) oczekuje od mediów bardziej wiarygodnego prezentowania kobiecego piękna. Piękna, które nie ma jednego poprawnego rozmiaru biustu, kształtu ust czy wagi ciała. 
Jak pokazały wyniki badania w świecie zdominowanym przez kult kobiecego ciała, samoocena i wygląd kobiet i dziewcząt mają bezpośredni wpływ na ich styl i jakość życia i podejmowane przez nie decyzje. Tutaj kluczem do sukcesu okazuje się być nie tylko poczucie piękna, ale i pewność siebie.




Tymczasem aż  9 na 10 kobiet (85%) i 8 na 10 dziewcząt (79%) przyznaje, że niska samoocena sprawia, że wycofują się z życia społecznego, rezygnując ze spotkań z przyjaciółmi i bliskimi. Unikają również budowania poważniejszych relacji damsko-męskich, ponieważ nie akceptują swojego wyglądu.
Co bardziej zatrważające, aż 9 na 10 kobiet i 7 na 10 dziewcząt jest skłonna narazić na szwank swoje zdrowie – unikając jedzenia lub wizyt u lekarza.
Niemniej jednak jak wynika z raportu Dove, kobiety potrafią dostrzegać piękno
i chcą się nim cieszyć.

Bez względu na szerokość geograficzną – 8 na 10 kobiet (83%) i dziewcząt (77%) przyznaje, że każda kobieta ma w sobie coś pięknego. Zgodnie twierdzą również, że zamiast podążać za niedoścignionymi ideałami piękna każda z nich chciałaby pozostać sobą i znaleźć swój własny sposób na prawdziwe piękno.
Czy zatem Polki czują się piękne?





Jak pokazują wyniki raportu Dove „Jesteśmy piękne” z 2016 r. – niestety tylko 2 na 10 Polek przyznaje, że czują się piękne. Wynika to z zaniżonej samooceny
i przekonania o własnej nieatrakcyjności. Poczucie „bycia piękną” możliwe jest tylko w sytuacji, w której doceniamy siebie i patrzymy w lustro z akceptacją.  
Tymczasem, aż 7 na 10 Polek przyznaje, że brakuje im pewności siebie i nie są zadowolone ze swojej sylwetki. Ponad połowa Polek (60%) ma zastrzeżenia do swojej urody, a aż 3 na 10 kobiet twierdzą, że nie mają czasu, aby wystarczająco
o siebie zadbać. Pielęgnacja = sposób na piękno.


Aż 7 na 10 kobiet i 8 na 10 dziewcząt przyznaje, że dzięki pielęgnacji czują się bardziej pewnymi siebie. Wydaje się zatem, że czas poświęcony na dbanie
o siebie – zarówno o umysł, jak i o ciało – to najlepszy sposób, by kobiety
i dziewczęta odzyskały poczucie własnej wartości i wrodzonego piękna. Zadbane
i wypielęgnowane kobiety czują się nie tylko piękniejsze, ale i szczęśliwsze. Dlatego przeważająca liczba Polek (86%) podkreśla, że dba o ciało i włosy w domu przeznaczając na pielęgnację od 15 do 30 minut dziennie. Z kolei ponad połowa Polek (54%) poza zabiegami pielęgnacyjnymi przyznaje, że dba również o zdrowy styl życia i dietę – jest to zdecydowanie bardziej świadoma grupa konsumentek, która zdaje sobie sprawę, że wygląd i kondycja naszej skóry są wypadkową prowadzonego przez nas stylu życia i stosowanej pielęgnacji. Tylko 21% kobiet przyznaje, że w pielęgnacji urody korzysta z pomocy specjalistów. Ten niski współczynnik tylko potwierdza teorię, że w przeważającej większości Polki same starają się zadbać o swój wygląd i samopoczucie, sięgając po ogólnie dostępne na rynku kosmetyki.

Zaczynając od mycia, warto sięgać po kosmetyki, które delikatnie oczyszczają skórę, nie powodując podrażnień i uszkodzeń naskórka. Kolejna kwestia: włosy. Przesuszone, osłabione i zniszczone wymagają głębokiej regeneracji
i kosmetyków o zaawansowanych technologicznie formułach, które odżywią
i nawilżą pasma, bez zbędnego obciążania fryzury. Grunt to dobór odpowiednich dla nas specyfików.

Co najdziwniejsze: tylko 2 na 10 Polek mówi o sobie per Piękna! A przecież uchodzimy za jedne z piękniejszych kobiet na świecie! Pamiętajmy o tym, Kochane;)

Ps. Wiedzieliście, że kultowa kostka myjąca Dove ma już 50 lat? Czy u Was
w domach też jest zawsze obecna;)? U nas tak. Plus najcudowniejszy żel pod prysznic o kremowej konsystencji z dodatkiem olejku arganowego, który pachnie jak najdroższe perfumy. Polecam!






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Translate

Obserwatorzy