środa, 6 kwietnia 2016

A Ty? Czujesz się piękna na wiosnę? Raport Dove/ Do you feel happy? Check new Dove report

Hej:)


No to mamy wiosnę!!! Teraz żarty się skończyły;) Fitnessy i siłki przeżywają wielką inwazję i szturm wszystkich spragnionych cudnych sylwetek... Ja też się do takowych osób zaliczam. Ciągle nie mogę zacząć prawdziwej walki o powrót do formy sprzed ciąży, ale staram się jak mogę.


Coraz częściej jednak zadaję sobie pytanie: Co tak naprawdę sprawia, że czujemy się dobrze w swojej skórze? Atrakcyjnie? Szczęśliwe???


Do ciekawych wniosków można dojść po lekturze Raportu Dove na rok 2016. Co mnie rzuciło się w oczy?


Tylko 2 na 10 Polek czują się piękne!

62 % Polek potwierdza, że czuje presję społeczną  związaną z dążeniem do bycia piękną.

80 % przyznaje, że kobiety uważają się za mniej atrakcyjne, niż ocenia je otoczenie.

51 % kobiet uważa, że sposób postrzegania własnej  urody przez matkę przekłada się na córkę.


Misją Dove jest zachęcanie kobiet do tego, by codziennie odkrywały i pielęgnowały swoje naturalne piękno bez względu na rozmiar.
 
Kosmetyki Dove zawierają ¼ kremu nawilżającego, dzięki czemu pielęgnują skórę nawet wtedy, kiedy się tego nie spodziewamy. I dzięki tej oszczędności czasu, możemy skupić się na czymś bardziej zajmującym. Na przykład na spędzaniu czasu z bliskimi, pielęgnowanie swoich pasji lub pomaganie innym:)

Od wielu lat Dove mówi głośno NIE wyidealizowanemu, nierzeczywistemu wizerunkowi kobiety, jaki prezentowany jest na co dzień w mediach, reklamie czy telewizyjnych serialach. Chce nas uwolnić od presji bycia kobietą idealną, bez skazy, o nienagannej sylwetce, z określonym rozmiarem biustu, czy kształtem ust, bo w rzeczywistości my wszystkie jesteśmy piękne, i zasługujemy na bycie szczęśliwymi – a czy to w sobie dostrzeżemy i docenimy, zależy tylko od nas samych! 

Nic nie czyni kobiety piękniejszą niż wiara w to, że jest piękna!

Pogoń za ideałem okazała się pełna frustracji, a obietnice związane z dążeniem do doskonałości pozostały niespełnione. Obecnie piękno to osobowość, sposób bycia, poczucie własnej wartości. Kobiety dostrzegają swoją indywidualność i pragną ją podkreślać. Stąd sztywne wzorce zastąpił eklektyzm w modzie, różnorodność trendów w pielęgnacji i podkreślaniu urody. Umiemy wybierać!

Najważniejszym wyzwaniem dla kobiet stało się pielęgnowanie poczucia własnej wartości, dostrzeganie siebie jako wyjątkowej istoty ludzkiej, obdarzonej unikatowym pięknem.
Kolejnym jest umiejętność dawania innym kobietom wsparcia w dążeniu do bycia najlepszą
wersją samej siebie. Być może nie wszystkie z nas zdają sobie sprawę z tego, jak ważna jest relacja pomiędzy przedstawicielkami tej samej płci, jak wiele może ona wnieść w nasz sposób postrzegania siebie. Może nam dodać skrzydeł, ale także może je... podciąć.

Pielęgnacja słowo-klucz

Zadbane i wypielęgnowane czujemy się nie tylko piękniejsze, ale i szczęśliwsze. Poniżej wyniki najnowszego raportu, wykonanego na grupie 508 kobiet w wieku 15-55 lat z całej Polski.


DEFINICJA PIĘKNA

Choć 88 % kobiet przyznaje, że media kreują nierealistyczny obraz piękna kobiet, to nie ukrywają, że czują presję związaną z potrzebą sprostania powszechnie podziwianym wzorcom. Większość Polek kojarzy je przede wszystkim z aspektem urody, dbaniem o siebie, zgrabną sylwetką, pięknymi włosami czy rysami twarzy. Zaczynamy doceniać wartości takie jak optymizm, osobowość, dobroć. Bo tak naprawdę nasza aura sprawia, ze jesteśmy atrakcyjne dla otoczenia. Całą swoją spójną postawą potrafimy zaczarować świat:) I warto o tym pamiętać:)

Poczucie „bycia piękną” możliwe jest tylko w sytuacji, w której doceniamy siebie
i  patrzymy  w  lustro  z  akceptacją.  Polki  znacznie częściej stając przed lustrem koncentrują się na swoich mankamentach.
80 %  Polek  uważa  się  za  mniej  atrakcyjne, niż postrzega je otoczenie. Tak zwany „wewnętrzny krytyk”, czyli wewnętrzny głos osób o zaniżonym poczuciu własnej wartości dokonuje negatywnej samooceny. Pozytywne opinie na własny temat uważamy za nieprawdziwe i dewaluujemy komplementy, nie przyjmując ich do wiadomości. Dlatego dorosłym kobietom ciężko jest doceniać własną urodę
i przyznać „Jestem piękna!” 

Ciekawe są też relacje matka-córka. Z  badania  wyłania  się  obraz  matki  raczej  narzekającej  na  własną  urodę niż afirmującej swoje naturalne piękno. Połowa badanych respondentek potwierdziła, że „matki zbyt dużo narzekają na własną urodę”, co w świetle przedstawionych wyżej wniosków pozwala zakładać, że i ten wzorzec może być powielany przez córki. Często więc córki niejako „dziedziczą” atuty i kompleksy po własnej matce, ucząc się od wczesnych lat jej sposobu patrzenia i oceny.


AKCJA - PIELĘGNACJA

Zdecydowana większość kobiet (86 %) pielęgnuje ciało i włosy w domu, co druga zaś dba również o zdrowy styl życia dzięki wprowadzeniu diety i ćwiczeń. Tym, co sprawia, że kobiety sięgają po kosmetyki, jest z jednej strony sama przyjemność ich stosowania (zapach, konsystencja, odczucia sensoryczne), z drugiej zaś – uzyskiwany efekt (np. piękniejsza skóra, włosy). A więc w konsekwencji piękny wygląd.  

Wyniki tegorocznego badania przeprowadzonego na zlecenie marki Dove rysują obraz Polki
wciąż niepewnej własnego piękna – szukającej akceptacji i docenienia w oczach bliskich kobiet, starającej się dbać o urodę w zaciszu domowej łazienki. Istnieje zatem wiele dróg do tego, by być piękną. Kluczem do odnalezienia prawdziwego piękna jest więc pielęgnowanie zarówno swojego wyglądu, jak i wnętrza.

Dove to marka, która zawsze jest blisko kobiet i pokazuje nam, że piękno jest
w zasięgu ręki
– jest w każdej z nas, trzeba je tylko w sobie dostrzec i pielęgnować. Dla Dove każda z nas jest piękna, a misją marki jest sprawiać, byśmy tak właśnie czuły się każdego dnia. Dove wie, że piękno to zarówno dobre samopoczucie, jak i atrakcyjny wygląd. Gdy wyglądasz i czujesz się pięknie, stajesz się szczęśliwsza.
 
Do produktów Dove zapewne nie muszę Was specjalnie przekonywać, bo są chyba wszystkim dobrze znane. Jeśli chcecie dowiedzieć się, co ja osobiście polecam, zapraszam do lektury:

O bezpiecznej opaleniźnie pisałam tu
O codziennej, kompleksowej pielęgnacji, tu
O pielęgnacji wprost idealnej dla aktywnych: tutaj


A oto moja definicja piękna:)))





Hey:)

Spring is finally coming to town:) And all we need now is a perfect body. are you also fit freaks???

I asked myself: What makes us happy? And compared my answer with new Dove Report.


Only 2 for 10 Polish women feel beautiful!

62 % Polish women feel the pressure to be beautiful.

80 % said, that they feel less atractive, than other people.

51 % told, that there's something mother-daughter beauty routines.


Dove's main goal is to inspire women to discover their beauty. Dove cosmetics contain 1/4 moisturising cream so they take care of us all the time. Dove said NO to Photoshop long time ago. We don't believe press posters and perfect look. We have to believe in our own beauty. I love eclectism, beacuse it help us to stay real. With our own style, trends and individual beauty.
When we are happy and relaxed, we fell more comfortable in our skin. Dove checked 508 women in age 15-55 from Poland and there we go the results:

We still can feel the pressure of a perfect beauty, but we also appreciate our individual and original personality (optimism, special aura etc.). We still have huge problem with compliments, and we have something like inner critic. Plus mother-daughter beauty relations. If we aren't satisfied with our bodies the same negative emotions landing on our daughter's shoulders.

Almost 86 % of us prefer home spa. We love cosmetics and effects.
Unfortunately we are not so confident. We can do this with Dove. With best products and smile on our face.
I'm sure you know them well. and if not, check my posts here to get more info:)

At the end my definition of BEAUTY:)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Translate

Obserwatorzy

Google+ Followers